Yleistä

Alla on kuvaukset jokaisesta viikko-ohjelman tunnista. Tule myös rohkeasti tutustumaan paikan päälle; tunneilla voi aina kysyä jos on kysyttävää ja autamme mielellämme jokaista viihtymään joogatunneilla. Pukeudu tunnille joustaviin, rentoihin vaatteisiin ja nappaa mukaan jokin pitkähihainen tms. (esim. Power Flow-tunneilla hikoillaan ja lopuksi tehdään loppurentoutus, jossa on kiva vetää vaikka huppari päälle!) Joogaa harjoitellaan paljasjaloin, jotta saadaan hyvä pito mattoon. Jos sinulla ei ole omaa mattoa, voit lainata sen paikan päältä. Ota mukaan myös vesipullo, rauhallistenkin tuntien aikana on hyvä juoda riittävästi. Studio toimii Training Studio Aquan yhteydessä, ja käytössä on hyvät pukutilat ja suihkut.

Varaathan paikkasi tunneille etukäteen! Löydät ajanvarausjärjestelmän täältä . Joskus suosittu tunti on varattu täyteen, tällöin voit ilmoittautua odotuslistalle. Peruutuspaikkoja aina vapautuu, ja mikäli sinua onnistaa, saat tekstiviestin ja sähköpostin, että paikkasi tunnille on vahvistettu ja mahdut mukaan!

Tunnit, joiden nimen perässä on tähti (*) soveltuvat mainiosti ensikertalaiselle!

Hatha*

Hathatunnit sisältävät yksittäisten asanoiden rakentamista omaan, rauhalliseen tahtiin. Tunti alkaa alkurentotuksella/hengitysharjoituksilla ja jatkuu aurinkotervehdyksellä tai suoraan yksittäisillä asanoilla. Ehdimme keskittyä jokaisen asanan tekemiseen hengityksen kanssa ja lopetamme rentoutuksella (savasana).

Tunnit sopivat kaikille lähtötasosta riippumatta, aloitteleva pysyy mukana ja kokeneempi joogaaja pääsee syventämään keskittymistä.

Yin*

Yin tarkoittaa mm. passiivisuutta - yin jooga on palauttava, syvästi rentouttava joogamuoto. Tunneilla tehdään pitkäkestoisia venytyksiä, jotka puhdistavat ja rentouttavat kehoa samalla lisäten liikkuvuutta. Venyttelyn yhteydessä harjoitellaan tietoista läsnäoloa; yinjooga on mainio tapa tutustua meditaatioon! Yin -tunneille voit tulla ilman aiempaa kokemusta joogasta - rauhallinen harjoitus soveltuu mainiosti ensimmäiseksi joogatunniksi, mutta on myös tärkeä vastapaino kokeneemman joogin voimakkaammalle harjoitukselle.

Afterwork Yoga*

Hartiat jumissa, energiat alhaalla, kismittää... Oliko rankka työpäivä? Hyviä uutisia: jooga auttaa! Tule töiden jälkeen virkistämään kehoa ja mieltä rauhalliseen ympäristöön - takuuvarmasti voit paremmin suunnatessasi takaisin päivän askareisiin. Teemme aluksi lempeän virkistäviä, avaavia liikkeitä ja lopuksi rentoudumme, rauhoitumme ja hengähdämme. Et tarvitse kokemusta joogasta, tule omana itsenäsi <3

Lempeä Aamu*

Herättelevä, virkistävä tunti takaa parhaan mahdollisen päivän aloituksen! Tunti sopii kaikille, harjoitus on kevyehkö ja muunneltavissa jokaisen taitotasoon sopivaksi. Myös ensikertalaisille!

Power Flow

Power Flow (ent. Vinyasa) tuottaa lämpöä kehossa ja kehittää voimaa - toisin sanoen tulee hiki ja tunti käy lihaskuntotreenistä! Tunnin liikesarjat ovat dynaamisia ja liike yhdistetään hengitykseen. Tämä auttaa rauhoittamaan mieltä - säännöllisellä Power Flow -harjoittelulla siis sekä mieli, että keho vahvistuvat! Tunti sopii sinulle, joka toivot vähän fyysisempää joogaharjoitusta.

Power Flow + Inversion

Tule haastamaan itsesi ja keikauta maailma ylösalaisin - nyt kokeillaan inversioita eli päälläseisontaa, käsilläseisontaa ja käsitasapainoja! Rennon reippaalla tunnilla pääset voittamaan pelkoja, kikkailemaan keholla ja pitämään hauskaa hyvässä seurassa. HUOMAA! Sinun EI TARVITSE OSATA mitään kyseisistä asennoista - riittää kun olet kiinnostunut haastamaan itsesi ja kokeilemaan uutta. Kuitenkin myös kokeneemmat akrobaatit on huomioitu, jokaiselle liikkeelle on eritasoisia vaihtoehtoja!

Bonustunti (*)

Viikottain vaihtuvalla teemalla bonustunti tarjoaa mielenkiintoisia, erilaisia tunteja joogapyörän kanssa puuhailusta skumppajoogaan. Haluatko vaikuttaa tuntien teemaan? Liity Facebookissa ryhmään Saanan Yogaajat ja osallistu äänestykseen!

Meditaatio *

Meditaatiotunti perustuu mindfulness- harjoitteisiin. Tunneilla ohjataan tietoiseen läsnäoloon, huomioimaan omia ajatuksiaan ja tunteitaan hyväksyen ne sellaisena kuin ne ovat. Harjoitusten avulla on mahdollisuus rentoutua harjoittaen mieltä ja kehoa. Meditaatioiden teemat voivat vaihdella tunneittain. Tunneilla tehtäviä harjoitteita ovat mm. liike- ja kehomeditaatiot. Tunnit ovat kevyitä ja sopivat sekä alkajille että jo harjoittaneille saamaan säännöllisyyttä harjoitteluun. (Tunneilla ei syvennytä mindfulnessin-perusteisiin).